Amerykańska kolej w latach czterdziestych. Wspaniałe fotografie Jacka Delano

Reklama

czw., 10/11/2018 - 21:28 -- zzz

Jack Delano był jednym z fotografów, którzy pracował w programie fotograficznym Roya Strykera Farm Security Administration na początku lat 40.

 

XX wieku, podróżując po amerykańskiej wsi, fotografował ludzi i miejsca z celem "wprowadzenia Ameryki do Ameryki". W 1942 i 43 roku, Delano spędzał czas w stoczniach w Chicago, dokumentując ruchliwy węzeł towarowy i pracowników kolei, którzy utrzymywali ruch pociągów przez 24 godziny na dobę. Niektóre z jego najbardziej uderzających obrazów zostały wykonane na kolorowych foliach Kodachrome, wspaniale zachowanych w Bibliotece Kongresudo  dzisiaj. 

  • Widok części składu towarowego South Water Street w Illinois Central Railroad i budynków w centrum Chicago 1 maja 1943 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • L. Logan z Zachodniego Chicago, kotlarz w zajeździe na dziedzińcu Proviso w Melrose Park, niedaleko Chicago, sfotografowany w grudniu 1942 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • W zajeździe na dziedzińcu Chicago i North Western Railroad w grudniu 1942 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Widok części terminalu towarowego South Water Street Illinois Central Railroad w kwietniu 1943 r. 

  •  

     

     

    Jack Delano / Library of Congress

  • Przełącznik rzucający przełącznik na dziedzińcu Proviso w Chicago i North Western Railroad w kwietniu 1943 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Sklepy z lokomotywami w Chicago i North Western Railroad, sfotografowane w grudniu 1942 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Spawacz pracuje w parowozowni w Chicago i North Western Railroad Proviso stoczni w grudniu 1942 

  •  

     

     

    Jack Delano / Library of Congress

  • Mike Evans, spawacz, na ścieżkach rip na dziedzińcu Proviso, sfotografowany w kwietniu 1943 roku 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Praca na lokomotywach w sklepach linii kolejowej 40th Street w Chicago w grudniu 1942 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Wagon towarowy Illinois Central Railroad w terminalu towarowym South Water Street w Chicago w kwietniu 1943 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Noc jest oświetlona gigantycznym niebieską wstążką Pabst nad terminalem towarowym South Water w Chicago w kwietniu 1943 r. 

  •  

     

     

    Jack Delano / Library of Congress

  • Widok długiej ekspozycji świateł latarni w odjeździe w Chicago i na dziedzińcu Proviso w North Western Railroad o zmierzchu w grudniu 1942 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Lokomotywy w stoczni Chicago i North Western Railroad niedaleko Chicago kiedyś między grudnia 1942 i maju 1943 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Wieżowiec Chicago i North Western Railroad RW Mayberry z Elmhurst, Illinois, w pracy na dziedzińcu Proviso w maju 1943 roku. Obsługuje zestaw zwalniaczy i przełączników w garbie. 

  •  

     

     

    Jack Delano / Library of Congress

  • Skład towarowy stacji konsolidacji armii amerykańskiej w Chicago w kwietniu 1943 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Samochody ciężarowe są manewrowane na stoczni Chicago i North Western Railroad w grudniu 1942 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  •  

  • William London jest pracownikiem kolei od 25 lat, obecnie pracuje w hali przy fabryce Proviso. Sfotografowany w grudniu 1942 r. #

    Jack Delano / Library of Congress

  • Biuro dozorcy przy stoczni przyjmującej w Północnym Proviso w grudniu 1942 r. 

  •  

     

     

    Jack Delano / Library of Congress

  • Ostatnie szlify na przebudowanym kambuzie w Chicago i North Western Railroad na rozstępach na dziedzińcu Proviso w Chicago w kwietniu 1943 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Indiana Harbour Belt Railroad demonstrujący sygnał za pomocą bezpiecznika, który jest używany o zmroku i świcie, gdy widoczność jest słaba. Ten sygnał oznacza "stop". Sfotografowany w Calumet City w styczniu 1943 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

  • Indiana Harbour Belt Railroad przełącznik silnika w stoczni w pobliżu Calumet Park stockyards w Calumet City, w pobliżu Chicago, w styczniu 1943 r. 

    Jack Delano / Library of Congress

 

Autor: 
zz
Źródło: 

theatlantic.com

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.

Reklama