
Z amerykańskim singlem numer 1 i główną rolą w remake’u „White Men Can’t Jump”, bezczelny raper jest przygotowany na światową sławę. Mówi o wątpiących, o rozwoju głosu i “bohaterskiej” walce z homofobią.
Nazwa TikTok Jacka Harlowa to @missionaryjack. Nie wskazuje to na szerzenie dobrego słowa Pana. Na tegorocznych rozdaniach Grammy urodzony w Kentucky raper wskoczył na scenę z Lil Nas X, aby zaprezentować ich Megahit Industry Baby z 2021 roku; gdy na MGM Arena w Las Vegas rozległ się dźwięk oklasków, Harlow machnął mikrofonem niczym łańcuchem kiełbasek. “Naprawdę mam zamiar nie krzyczeć “s” – napisał @jackharlowsfingernails, fan konto dedykowane jego wypielęgnowanym pazurkom.
Sześć dni przed premierą nowego albumu Come Home the Kids Miss You Harlow zajmuje się dwoma występami w amerykańskich college’ach. “Czuję się, jakbyśmy byli w środku czegoś gorącego” – mówi z pokoju hotelowego w Bostonie. Jego najnowszy singiel, First Class, zbudowany wokół sprytnej próbki Glamorous Fergie, jest absurdalnie popularny w Stanach Zjednoczonych po tym, jak zdobył więcej pierwszych streamów tygodnia niż Easy on Me Adele (to prawdopodobnie będzie czwarty tydzień na 2 miejscu w Wielkiej Brytanii, za Harrym Styles’em). “Staram
się pamiętać, aby cieszyć się chwilą”, mówi Harlow z głębokim wydechem. “Ale jestem takim futurystą, że jestem głodny. Chcę dominować”.
Zręczny, dowcipny przepływ Harlowa sprawił, że raper odniósł sukces na liście przebojów – jego przełom w 2020 roku, Whats Poppin i jego remiks były transmitowane na Spotify ponad miliard razy – i stał się uznaną postacią hip-hopu. Na tylnej okładce swojego debiutanckiego albumu Thats What They All Say był podziwiany przez Drake’a i Lil Wayne’a, którzy znaleźli się na jego nowym albumie, a także przez Justina Timberlake’a i Pharrella Williamsa. Gra w amerykańskich miastach college’u, wypełnionych entuzjastycznymi młodymi fanami, ale poza zwykłą trasą koncertową, niekoniecznie wydaje się czymś dla artysty z piosenką nr 1 w USA, ale ta publiczność to chleb i masło Harlowa.
Dzięki mieszance brawury napędzanej testosteronem, figlarnej goofiness i szukających oczu szczeniaka uratowanego ze schroniska, 24-latek stał się rajem gen-Z-serca z nielicznymi rywalami. Łatwiej jest wyobrazić sobie większość innych młodych, heteroseksualnych, męskich gwiazd pop, które nakrywają cię owaltyną, zamiast łamać pióra. W mundurze z białych kamizelek i dżinsów Harlow uważa, że chłopak z sąsiedztwa dobrze sobie poradził, typ wytrzymałego faceta, którego chce się pozbyć, gdy przecieka rura. Ostatnio opisał swoją romantyczną randkę w kolorowym tweecie: “Czasami, kiedy jestem szalony, widzę szybki montaż Discovery Channel w głowie. Jak 2 sekundy gepardy, lądy i różne wody. Kiedy czytam mu tweeta, wściekle rumienił się: “Niektóre z moich najlepszych dzieł “.
Następnie dodał: “Dzieci są na tyle mądre, że wiedzą, czy ktoś ma brand managera. Myślę, że jeśli pokażesz, że to twój głos, ludzie naprawdę się z nim połączą”. Jak stał się mistrzem mediów społecznościowych? “Jest kilka rzeczy, których jestem bardzo świadomy, w których jestem dobry” – mówi, jego słowa ociekają podwójną intencją. “Nie mówię, że nie jestem w tym dobry. Nie wiedziałem, że uważasz mnie za guru. Podoba mi się to. ” Mógłby zaczarować spodnie z posągu.
Harlow dorastał głównie w Louisville, największym mieście Kentucky, które wymawia z właściwą lokalną elizją: Lou-a-vul. W szóstej klasie, w wieku 11-12 lat, nagrał mixtape z kolegą beatboxerem z mikrofonem Guitar Hero. Rok później ukazał się jego pierwszy solowy mixtape, Extra Credit, zawierający odę do usuwania nieprzyjemnych zapachów, zatytułowaną “The Febreze Song”. Jako nastolatek grał w każdym lokalnym miejscu, a noc swoich 18 urodzin spędził w Headliners Music Hall dla Vince’a Staplesa. “Mam osobowość naturalnego artysty”, mówi. “Ale druga rzecz, która mi pomogła, to granie na scenie bez obecności nikogo na pokazach i zmuszanie tłumu do robienia sobie ze mnie jaj. Nadal muszę pracować, ale mój komfort na scenie wynika z tego, że czułem się nieswojo na scenie”.
Po przeprowadzce do Atlanty żonglował czasem w studiu, a zmianami w chick-fil-a fast-food outlecie; wspomina, że czekał ponad dwie godziny na scenę, aby wystąpić na otwartym miksie rapera Playboya Tre. “Gdy poszedłem w górę, energia po prostu się przesunęła” – mówi Harlow. “Miałem jeszcze wiele do nauczenia, ale wygrałem otwarty mikrofon z moją energią, a także szok, aby być po prostu tym, kim jestem”. Harlow wiedział, że jego nerdy, okularowy wygląd i bystrość wzbudzą podejrzenia fanów hip-hopu. “Było mieszaniny tego chipa na moim ramieniu i niepewności ze względu na syndrom oszusta”, mówi. “Nie sądzę, żeby to kiedykolwiek całkowicie zniknęło. Bez wątpienia wszedłem wcześnie do każdego pokoju, wiedząc, jakie będą ogólne założenia o mnie. Ale możesz je wykorzystać na swoją korzyść”.
Harlow udoskonalił formalność swojej rzeki, studiując André 3000 i Eminema. W połowie lat 2010 mieszkał w Atlancie i był nagrywany przez mistrzów improwizacji, takich jak Young Thug i Future. “Słyszałem, jak André 3000 mówił, że twój gadający głos jest najlepszy” – mówi. “W ciągu ostatniego roku lub dwóch zacząłem dodawać więcej osobowości. Myślę, że to zaczęło być bardziej wciągające. ” Jego rymy dostarczane z komicznym czasem stand upu są absurdalnie godne zacytowania, jak twierdzenie, że sok ananasowy powoduje, że jego sperma smakuję lepiej.
‘’Miałem chip na ramieniu i niepewność spowodowaną syndromem oszusta. Nie sądzę, żeby to kiedykolwiek całkowicie zniknęło.’’
Jest na wskroś pogański, ale ma dobre serce. Możecie sobie wyobrazić Harlowa w szkole, jednego z chłopaków, uwielbianego przez dziewczęta, ale także dla homoseksualnego dziecka w stołówce. Nazwał swojego kolaboranta Lil Nas X popychaczem granic. “Zupełnie nieodpowiednia reakcja na niego wskazuje na to, że wciąż musimy poczynić pewne postępy” – mówi Harlow o hip-hopowych artystach LGBTQ+. “I słyszycie to w przelocie, wciąż trwa pewna homofobia. Ale przyjmuje cios, którego artyści nie będą musieli znosić w przyszłości. To czyni go bohaterem”.
Istnieją już pewne oznaki, że umysł się otwiera. W zeszłym miesiącu niesamowicie utalentowana Saucy Santana ogłosiła kontrakt z RCA, co wydawało się punktem zwrotnym – trudno sobie przypomnieć ostatni raz, kiedy duża wytwórnia podpisała kontrakt z homoseksualnym raperem. Harlow pokazuje, że czasami najlepiej jest być sprzymierzeńcem, gdy jest się nonszalanckim: kiedy w zeszłym roku zagrali Industry Baby z Lil Nas X na gali MTV Video Music Awards, obaj muzycy zachwycali się dźwiękami klepania po tyłku i celebrowali,że seks za obustronną zgodą jest przyjemny, bez względu na to, z kim się to robi.
Artyści mogą osiągnąć szczyt w jedną noc, ale Harlow mówi, że docenia jego dziesięcioletni rozruch. “Kiedy coś wydaje się takie proste i osiągalne, myślę, że trochę się odpuszcza” – mówi. On też stał się mądrzejszy. W swojej wczesnej muzyce Harlow wykorzystywał bycie białoskórym jako sztuczka; w riffie na Draka ,,Zacząłem od spodu’’, zatytułowanym ,,Zacząłem od środka’’, nazwał swoją okolicę “bielszą niż biała kula”. Od tamtej pory rzucał takie puenty, ale jego ciągły sukces na wykresie przypomina, że biali mężczyźni mają coraz łatwiej. Alphonse Pierre, krytyk, napisał dla Pitchforka: “Posiada adnotacje, podpisy i okładki czasopism, których nie byłoby w karcie dla nie białych raperów, którzy są dwa razy bardziej popularni”.
W marcu Harlow zagrał w nowej wersji Woody Harrelson Billy Hoyle. “Były fragmenty jego tożsamości, które naprawdę ze mną współpracowały” – mówi. A granie białej postaci w czarnym pokoju nie wydaje się być torem. “Niekoniecznie miałem to na myśli, ale świat tak to widzi i wiem, dlaczego” – mówi. “Czasami rzeczy mają sens w zabawny sposób. ”
Harlow ma “długą fascynację” robienie filmów i mówi, że jest otwarty na więcej aktorstwa oprócz muzyki. Uwielbia swobodną prawdę z filmu Seana Bakera The Florida Project z 2017 roku, a zwłaszcza występy niewyszkolonych aktorów. “Prawdopodobnie nie byli zbyt chętni do pokazania swoich umiejętności; tylko delikatnie i z wyczuciem popchnęli tę historię do przodu” – mówi. “To jest to, czego się nauczyłem [o robieniu filmów] – nie chodzi o to, że robię show. W odpowiednim momencie to klucz, ale tak naprawdę chodzi o bycie najlepszym trybikiem w maszynie, o której mowa.’’
W Come Home the Kids Miss You był równie aktywny za deskami, jak i na stoisku, produkując prawie wszystkie 15 utworów razem z producentami Angel Lopez i Rogét Chahayed. “Moje DNA jest na tym albumie” – mówi. “Wybrałem akordy, wybrałem perkusję. “Rapuję o produkcji, na której zawsze chciałem rapować. ” Podczas współpracy Drake’a Churchill Downs, nazwanej na cześć domu Kentucky Derby (pomyśl, że Ascot ma więcej Seersuckerów), Harlow przechwala się swoimi referencjami i bitem przypominającym Drake Take Care. “Jestem hip-hopem, rozumiesz to?” – rapuje, co wydaje się być przechwałkami i argumentem, sugerując, że jego sukces nie jest pozbawiony momentów dyskomfortu. “Czasami zastanawiam się, czy z wiekiem człowiek staje się coraz bardziej niepewny” – mówi. “Ignorancja to szczęście, gdy jesteś młody”.
Ale może przyciągnąć do siebie najwięcej widzów. Na początku tygodnia Harlow pojawił się na Met Gala i pozwolił Emmie Chamberlain, vlogerce pracującej jako gospodarz Red Carpet, podbić kamerę po tym, jak upadła na jego zalotny shtick. Oprócz planowania letnich festiwali, rozmawiał również o swojej roli w serialu White Men Can’t Jump ze swoim przyjacielem Nicholasem Braunem, kuzynem Gregiem sukcesji. Harlow mówi, że nie może się doczekać nauki od Brauna – transferu wiedzy od jednego internetowego przyjaciela do drugiego. “Ale jestem w tym hip-hopowym głównie na dłuższą metę”, mówi Harlow. “Próbujemy tworzyć historię, więc nic nie stanie na przeszkodzie”.