Small World Of Warcraft jest grą planszową, której nawet nie wiedzieliśmy, że potrzebujemy

Reklama

pt., 08/14/2020 - 09:04 -- MagdalenaL

Produkt łączy w sobie prostą, ale wymagającą taktyki rozgrywkę z tętniącym życiem uniwersum, czego rezultaty są wyjątkowo niespotykane.

Blizzard Entartainment połączył swoje siły z Days of Wonder do stworzenia nowej gry planszowej pod nazwą Small World of Warcraft. Jako jeden z czołowych developerów i wydawców gier na wschodzie, Blizzard Entertainment szykuje się do wypuszczenia kolejnego dodatku do popularnej gry MMORPG – World of Warcraft: Shadowlands, rozszerzenie, które po 16 latach od wydania World of Warcraft, zaimplementuje do gry wsparcie dla kontrolerów. Pośród obaw związanych z opóźnieniem, firma zapewnia, że dodatek zostanie wypuszczony na rynek, tak jak planowano, jesienią 2020 roku.

Days of Wonder jest wydawcą gier planszowych, który zasłynął z takich klasyków, jak chociażby BattleLore i Ticket to Ride. W 2009 roku jeden z najpopularniejszych produktów firmy Small World, otrzymał trzy nagrody: “Best Game of the Year, “Best Family Game,” and “Best Game Artwork”. Sukces gry doprowadził do jej adaptacji w wersji cyfrowej na Apple IPad. Od momentu wyjścia na rynek Small World otrzymał wiele rozszerzeń, które wzbogaciły rdzeń rozgrywki o nowe, specjalne rasy i moce.

World of Warcraft rządzi niepodzielnie na rynku gier MMORPG od czasu swojej premiery w roku 2004, ustalając standardy tego, jak powinny funkcjonować inne tego typu tytułu. Przez lata, jednakże konkurencyjne produkcje próbowały naśladować model abonamentu stworzony przez Blizzarda, ale z niewielkim sukcesem. Niewątpliwie okazuje się, że podobne MMORPG, takie jak Star Wars: The Old Republic i Elder Scrolls Online, nie wywierają na graczach tak dużego wrażenia, żeby stworzyć oddane, stałe grono fanów i wówczas model rozgrywki zmienia się na darmowy (ang. free-to-play), z dalszą możliwością zakupu abonentów, który oferuje dodatkowe opcje rozgrywki. WoW z kolei, jest jedyną w dzisiejszych czasach grą MMORPG, która wciąż wymaga od graczy płacenia abonamentu po przekroczeniu konkretnego poziomu postaci. Biorąc pod uwagę stabilną sytuację gry, oddane grono fanów i regularnie wydawane rozszerzenia, to nic dziwnego, że World of Warcraft wciąż cieszy się takim sukcesem.

Small World jest grą planszową, która zawsze była pełna kolorów i prostoty, ale również angażowała w rozgrywkę. Zróżnicowane rasy i moce oferują mnogość mechanik, co sprawia, że każda gra jest na swój sposób unikatowa. Porzucenie rasy wcale nie przesądza o porażce. W zasadzie to wykorzystywanie tej mechaniki może przesądzić o naszym zwycięstwie lub przegranej, ponieważ pozwala ona na użycie nowej rasy, jako wsparcie dla tej, którą porzuciliśmy. Jedna rasa do obrony (ta, którą porzuciliśmy, ponieważ nie możemy jej już przesunąć po mapie), a druga do podboju. Pomimo swojej prostoty Small World wymaga odrobiny myślenia i strategii do osiągnięcia zwycięstwa, zakładając oczywiście, że czynnik losowości (ang. RNG) sprzyja odważnym. Połączenie World of Warcraft z Small World naprawdę ma sens. Mieszanka tętniącego życiem Wow’a z rozgrywką Small World i rzeszą fanów obu tytułów tworzy całkiem urzekającą hybrydę.

Autor: 
Autor: Dylan Warman; Tłumaczenie: Eryk Salamon
Polub Plportal.pl:

Reklama