Jak wymyślić dobry temat bloga na cały rok?

Reklama

pt., 09/04/2020 - 10:33 -- MagdalenaL

Każda osoba, która pisze blog lub zamierza go stworzyć, spotyka się z dwoma problemami – o czym pisać i jak znaleźć czas na pisanie? Czasami bardzo łatwo jest odnaleźć temat – najczęściej w życiu codziennym, podczas gdy pomysły same tak gładko nie przychodzą. Na blogu, czy piszecie by promować własny biznes, rozwijacie swoją markę lub z sympatii do pisania, ważne jest by publikowane przez was artykuły miały kontynuację. W pośpiechu codziennego życia znalezienie czasu to również częsty problem. 

Tematyka, docelowa publika i słowa-klucze

Denise Duffield – Thomas jest doradcą finansowym, autorką dwóch bestsellerów Lucky Bitch i Get Rich, Lucky Bitch oraz właścicielką portalu LuckyBitch, na którym regularnie doradza kobietom w biznesie. Ona także często spotyka się z tym samym problemem – o czym pisać i kiedy znaleźć na to czas. W swoim artykule na portalu pisze o kilku trikach, które możecie wykorzystać, by znaleźć wystarczająco dużo zagadnień do opisania przez cały rok. 

Po pierwsze, jak radzi Denise, należy określić temat i publikę, do której ma być kierowany. Tematykę łatwo można znaleźć, jeśli pomyślicie o obszarze, w którym jesteście specjalistami, o którym dużo wiecie. Może to być life coaching, finanse, odżywianie, aktywność fizyczna, umiejętności organizacyjne, rozwój biznesu, książki…wybierzcie tylko przedmiot (lub przedmioty), z którym jesteście zaznajomieni. 

Kolejną kwestią jest dobór czytelników. Czy waszą grupą docelową są kobiety w biznesie, pracujące matki, młode przedsiębiorczynie? Może są to miłośnicy filmów, książek, gier video…może zawodowi biegacze, jeśli trening i fitness to bliska wam sfera. Cokolwiek wybierzecie ważne jest, by określić tematykę i docelową grupę odbiorców. 

Następna rzecz jest bardzo prosta. Wybierzcie jedno kluczowe słowo dnia, tygodnia, miesiąca – zależnie jak często dodajecie wpis lub film na wasz blog. To hasło możecie znaleźć gdziekolwiek. Włącznie telewizję, poproście partnera/małżonka, by wybrał jedno słowo. Możecie otworzyć pierwszą książkę, którą macie pod ręką i wybrać hasło na ślepo. 

Jeśli waszym tematem jest odżywianie, publiką osoby prowadzący zdrowy styl życia, a na stole stoi koszyk na owoce z cytryną w środku, słowem-klucz może być cytryna, a wy możecie pisać o dobroczynnym wpływie tego owocu na zdrowie. Jeśli przykładowo zajmujecie się psychologią społeczną, zwracacie się do psychologów lub osób zainteresowanych tym obszarem tematycznym, słowo-klucz to telefon, możecie pisać o wpływach technologii na zmiany w zachowaniu ludzi. Będziecie zaskoczeni jak ta zabawa z kreowaniem słów-kluczy może wam pomóc w wymyślaniu tematu. 

Oczywiście, nie zapomnijcie ich sobie zapisać. Możecie wykonać tabelkę w Excelu lub na zwykłej kartce i ułożyć plan na cały rok. Na każdy dzień, tydzień lub miesiąc zapiszcie hasła, które znajdziecie. Wówczas, kiedy znajdziecie wolną chwilę, łatwo wybierzecie z listy jedną lub kilka rzeczy, o których będziecie pisać lub nagrywać film. 

Może nie każde słowo-klucz jest odpowiednie do każdej tematyki i grupy docelowej, ale z pewnością ta strategia pomoże wam znaleźć nowe, świeże pomysły do waszego blogu.

Autor: 
Anamarija Garašić; Tłumaczenie: Jolanta Gola
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama